Jak emocje sterują naszym umysłem?

Kluczowym problemem, który ujawnia się w momentach intensywnych emocji, jest fakt, że gdy system emocjonalny staje się nadaktywny, wyłącza funkcje wyższe. To dlatego podczas kłótni mówimy rzeczy, których później żałujemy, lub podejmujemy impulsywne decyzje, które przynoszą więcej szkody niż pożytku...

Czytaj dalejJak emocje sterują naszym umysłem?

Odda czy nie odda?

Czym ma się kierować pożyczkodawca, decydując się na udostępnienie swojego kapitału? Okazuje się, że istotnym wskaźnikiem pokazującym jak duża jest szansa na to, że dana osoba spłaci pożyczkę, jest język jakim się posługuje. Zaskakujące? Poniżej znajdziesz dziesięć określeń, jakich używają ludzie ubiegający się o pożyczkę...

Czytaj dalejOdda czy nie odda?

Słowo wyzwalające opcję ucieczki

Które słowo aktywuje opcję ucieczki? Ryzyko. Chociaż trzeba przyznać, że słowo to potrafi również rozbudzać nadzieje. Należy tylko zamienić kilka liter. Jeżeli zamiast słowa „ryzyko” użyjemy słowa „szansa”, okazuje się, że ci, którzy wcześniej byli gotowi uciekać, teraz zaczynają nadstawiać ucha...

Czytaj dalejSłowo wyzwalające opcję ucieczki

Eksperyment Ascha

Czy konformizm normatywny jest lepszy niż informacyjny? W 1951 roku psycholog Solomon Asch opracował eksperyment z zakresu psychologii społecznej. Eksperyment ten miał pokazać w jaki sposób presja społeczna może skłonić pojedynczą osobą do podporządkowania się większości. Brzmi ciekawie, prawda? A działo się to ponad siedemdziesiąt lat temu.

Czytaj dalejEksperyment Ascha

Torowanie i wizualizacja

Czy reklamy produktów finansowych używają torowania? Cały czas. Przewijają się w nich obrazy takie jak: słupki monet, zwitki banknotów, skarbonki, wizja dostatniej emerytury itp. I w tym przypadku intencja takiego działania jest zgodna z wolą reklamodawcy. Pułapką dla odbiorcy może być...

Czytaj dalejTorowanie i wizualizacja